My SouL...


Friday, March 21, 2008

ohhh... man...!!

Assalammualaikum....

waaaauuuu!! sebulan aku tinggalkan blog ku ini...
ohh man!.. aku ilang arah dibuatnyer.. hahaha!
ape nk tulis ni... hehe! well.. bukannyer ade pengikut setia atau pembaca setia...
but bile x menulis.. sumthin' missing la..
tp bile online x teringat pun,,, mybe xde idea...
tapi... ni kene la byk gile nk dicerita within this month ape yg terjadi..

well.. di mana aku terhenti??
ape yg nak aku mula kan..?
ok xpela.. klu yg ade yg terlepas tu xpela..
well.. nothin' much yg berlaku pun...
cume aku nk luahkan sumthin' yg aku realize...
ni pun disedarkan oleh seseorg..hehe! THNX 4 HIM!

ok.. kemarin aku mcm biasa berchatting la dgn die..
selama kami berchatting.. mmg pernah die tanye...
tp kali lagi detail la kire..
ok soalan die, ciri2 lelaki yg aku mau...
hmmm... so aku pun stat la cerita...
berbekalkan pengalaman yg lps2.. akibat frust menonggeng...
aku akui aku agak memulih skit skrg...
bukan la teruk sgt.. cume..
aku nak seseorg yg menjadi diri sendiri...
bukan manis mulut semata...
aku nak org yg jujur .. sepertimana nnt aku jujur padanya...
then kwn aku ni tanyer, pusing skit dr soalan yg awal td...
rupe?? yg mcm ne...? yg kire 1st time tgk terus jatuh cinta..
ala... ni yg plg susah...
bkn pe, aku mmg selalu terjatuh cintan ni dgn kwn yg aku lame kenal n serasi...(yg aku pikir mulenyer)
so... agak kurang rasenyer aku terus suke seseorg dr pandangan pertama...
tp die tanye jugak yg mcm ne..
die pun sebutlah name2 org terkenal...heheh!
aduhh.. melangit sungguh lelaki idaman malaya.. jahahaha!
so.. aku ckp dgn terus terang, klu ikut mate ni mmg la 'nakal'..hehe!
well, mmg la.. tanye sape pun mmg nk yg cantik @ hensem..
yerrr.. aku akui.. aku suke tgk lelaki hensem (hey! sape x suke kan.?)
tp in the end, aku still ckp yg aku mmg susah nk suke dgn cepat..
then die pun ckp... susah la mcm ni, klu mcm ni mmg sampai bile2 aku ssh nk dpt pengganti yg lame.. hahaha!
then die tanye psl kawan2.. atau aku ni ade x jumpe sape2...
haaaaa.. dr situ aku realize...
aku sedar yg aku skrg jarang lepak ngn org...
ok.. aku bkn anti social... but...
mcm ne nk ckp eh... aku pagi bgn pegi kerja...
then di ofis, aku sorg... klu ade pun org2 yg dah berthun bersama2 kt ofis tu..
tp aku x boring... n most of the time... aku byk di dunia cyber...
dunia cyber.. yessss!!! yeaaa.. aku byk berjumpe n berkenalan ngn org di dunia fantasi!
bkn real... hmmmm... hisssshhhh!!! kire2 aku dah mcm seorg yg memboringkan la kan??
ooohhh maaaannnn... hahahah!...
cukup time or nothin' else to do kt ofis, aku akan blk umah...
then online lagi... berbanding2 bdk2 kt umah ni, aku lah yg plg parah ber'online'...
berchatting.. layan laman web social sprt myspace+frenster, terbaru facebook..
n plg aku suke buat journal sendiri yg aku sendiri tau, xde pun sape nk bace cerita harian aku...
hahahahah!!!.. agak parah jgk klu difikir2kan..
aku hanya bersocial melalui internet??
OMG... ini ke yg menyebabkan aku msih single???

well... itu klu pemikiran yg agak pendek kut...
klu difikir2kan blk, aku suke begini...
ok.. honestly, aku xlah seteruk yg disangkakan...
bukan la x kua langsung... aku pegi gak tgk wyg...
jumpe kwn2.. pegi mkn2... jalan2...
cume mmg dr dulu... aku mmg x bole tanpa internet...
mcm x lengkap... dah mnjadi part of life...
biar tak tgk TV , tp jgn xde streamyx...hahaha!
well... on positive way... its good...
aku byk belajar dr sini... kenal org...
berkongsi cerita... meluahkan sesuatu...
bace cerita... even klu aku termiss cerita di TV , skrg dah bole tgk blk kt web...
so.. byk kebaikan la...
tp dlm mase yg same, aku simpati pada seiapa yg teraniya (or teranaya??) dlm internet...
ini aku tujukan pada mereka2 yg terkantoi la..
exspecial golongan celebriti..x kire la.. ahli politik ke..
musician ke.. pelakon ke... pengacara ke...
ok.. 1st of all.. mmg klu ikut kesahihan cerita atau gamba yg ditunjukkan, mmg mereka bersalah...
tp... kenapa ditambahkan lagi tekanan mereka..
ini plak aku tujukan pada mereka2 yg mengutuk gile babing kt diorg...
klu ikutkan kite bukan Tuhan..
hanya Tuhan yg bole menghukum umat-Nya..
bukan kite.. dan buat apela kite menokok tambah yg bukan benar..
lagi2 cerita2 yg mmg tidak benar....
kepada mereka2 ini.. tolonglah kite kembali pd basic...
kenapa kite melayari internet???
kenpa..?? yg aku tau dulu mase aku belajar, internet ni benda plg penting utk buat research...
so.. its mean, utk pengetahuan...
ok mmg sumenyer semakin canggih...
tp jgn lah kecanggihan skrg lebih menjurus membuka pekong perangai kite...
jgn cepat mengutuk + mengeji + menghukum ....
aku kesian la.. mmg sape2 yg buat salah tu mmg bersalah..
its no turning back...
tp yg lagi x best nyer bile bace laman2 blog yg lagi menambahkan @ menokoktambahkan cerita..
mengutuk.. mengeji... kdg2 org ckp, jgn mulut tu lancang sgt, tp... menulis pun same mcm kite berbicara.. so berhati2 dgn ape yg kite tulis atau lafazkan..
kerana setiap perkataan atau ayat yg kite susun itu,
menggambarkan diri kite yg sebenar...
biar kite share sesuatu yg ok + nice + educated...
always positive... thats the way we think...

.... huuhhuu.... welll... lame x menulis, byk plak yg kua...
hahaha!... mcm2 lagi sbrnyer... tp xpela..
mungkin sambung lg esok..
ade lgi yg aku nk berkongsi...
so... buat sape2 yg terview lalu terasa dgn ape yg aku tulis...
aku nasihatkan, sebelum nk touching2...
pkirkan dlm2 ape yg sbnrnyer yg aku nk sampaikan...

well.. it will brings us together...
nite!

No comments: