My SouL...


Thursday, August 30, 2007

Merdeka... hehe!

Assalammualaikum....

arini aku menulis di sebelah pagi plak.. hmm... kt ofis ni.. xtau nk wat ape.. keje byk tp malaaaaasss!!.. hehe... ok.ok.. sedar2 mlm ni mlm kemerdekaan.. so... pada aku xdepepun yg aku nk plan utk mlm ni... sbb selalunyer aku blk kg.. tp thn ni aku sendirian di malam kemerdekaan... hmmm... so sad kan... entahlah... ingat nk sentul jela..hmmm... entah la...xtau lg arrr... tak pun baik blk umah nnt sambung basuh baju jela... haha!...

so.. let's talk abt kemerdekaan... bebas? free? apelagi yg kite phm ttg merdeka..? independent..? hmmm.... dlm konteks masyarakat sekarang ni, ape yg benar2 mereka tau psl hari merdeka ni...? haaa... aku terfikir... ade lg ke org lepak kt dataran ha..? sbb yg aku tau, sbb sekarang ni byk tempat org meraikan sesuatu2 perayaan negara... contoh mcm kt The Curve (hmm... dekat tu ngn umah) kt KLCC... kt mane2 lg la... haaa.. putrajaya... mcm2 tmpat... tak dilupakan ditempat lain mcm club2... bistro2... hmmm... yela... org skrg klu nk ckp psl mederka : " hey beb.. mlm ni celebrate merdeka kt ne???" smpi da mcm tu... bg mereka2 yg malas + poket kering, hanya layan diri k umah tgk tv citer special for merdeka or nonton konsert merdeka yg ade live... haha!... yela.. ni pun kire menunjukkan kite betul2 da merdeka... menyambut dgn pelbagai cara n modern... tp... tp ms aku kt bus... ondaway to ofis... aku borak2 ngn abg driver bus tu... so aku ty, mlm ni jln ni ( dpn The Curve) tutup ke...? so die jwb: xtau la... tp die ade tmbah, " tp dgr citer mlm ni tak bole tgk bunga api... sbb pak lah (PM) tak bg... yela.. mlm ni kan mlm Jumaat... " hooo.. yela... mlm ni mlm Jumaat... mlm yg menyeru umat2 Islam beribadat n baca Yassin ke ape yg patut... hmmm.... betul gak... mmg betul pun...

so... penyudahnyer, aku masih tak tau nk wat ape mlm ni... n skrg ni pun agak blur xtau nk wat ape... sakit plak perut arini tak tau knpe.... well ape2 pun.... selamat hari merdeka buat seluruh rakyat malaysia... ape yg aku tau penting, adalah kite mengenang tarikh ini sebenarnyer.... walau kedepan manepun kite.. semodern mane pun, adat dan tradisi dan sikap kite tak perlu berubah dan sbg rakyat malaysia, kite perlu ade sikap menghormati & mengenang hari2 bersejarah dan juga tokoh2 negara yg memberi kemerdekaan pada kite... selain dr itu terpulang pada individu2 yg lain utk buat ape dgn mlm ni atau esok - 31 Ogos....

ok la... c u when i c u.... hehe! *muah*

1 comment:

Nadiah Jaapar said...

X kan kak mie X keluar kot?? mesti boring kalau sambut sesorang..mcm nad skrg ni la..sangap giler duk umah.. :(