My SouL...


Monday, August 27, 2007

today....

Assalammualaikum...

well... today.. yeee... berita baiknyer... tak p kerja... haha!.. (baik ke..?? ) sbb bgn tu da terlampau lambat sgt... n suddently bile bangun td, terima sms dari my bro ckp Abah ade kt sini.. kt IJN... buat pengetahuan sume, abah aku mmg da uzur... tanggal 25hb aritu (kemarin) abah genap menjangkau 70 thn... hmm... dgn pantas aku mandi n siap ala kadar utk gerak ke IJN... ok cerita serba sedikit ape yg berlaku sblm ni.. actually, mase2 dulu .. mase tgh terlampau sibuk dgn kerja, abah marah sgt kt aku... sampai pernah aku blk kg terlampau lmbat, sampai2 kt muka pintu bilik die..zazzzz!!! die terus mara2... n sejak tu, aku agak merajuk jgk dgn sikap abah... tp... sbnrnyer, aku sayang sgt kt abah... yela, kami ni mmg rapat.. n dgn keadaan die yg uzur mcm tu, aku phm die nk selalu jumpe anak2 die termasuk aku... tp apakan daya... aku cube sebaik mungkin... but then td... bile da jumpe die... sume da ok... sedih gak gak bile pikirkan keadaan abah skrg... da tak sihat mcm dulu2... itulah lumrah... yg mude n sihat akan tue dan uzur... so... sebagai anak, walaupun apepun berlaku, kite harus mengalah.... selagi ada...

ok... ape yg menarik lg arini, aku td pergi ke IJN tu naik teksi... so... klu nk diceritakan pengalaman2 aku naik teksi di kota KL ni, mcm2 pemandu teksi yg aku jumpa... so yg td, aku borak2 plak dgn pemandu teksi yg juga lebih kurang umur nya mcm abah... so.. ape yg interestingnyer psl die, die cerita ttg betapa die happy dgn hidup die skrg... die cite mcm2 die ade.. n kelebihan die lg, pencen die pun boleh tahan ... die pencen komando... hmmm... byk jgk la harta yg die kumpul... rumah ade 4... anak2 sume kerja n blaja dasyat2... BUT!!! yg aku pelik dan aku terus tanye die dlm die megah bercerita dgn ape yg die ade, kenapa setelah ape semua yg die ade n kesenangan yg die perolehi, kenapa die masih memandu teksi...??? n die jwb ringkas : coz im happy with my life... dlm ati aku?? yeke??

apepun ade kebenaran2 dlm cerita die... but tak sume bole dipercaya la kan... sbg pendengar (nak tak nak kenelah dgr da duk dlm teksi tu...) aku anggukkan saje ape yg die ceritakan... lagipun da tue... cume ade la amik iktibar dr mane2 fakta yg betul... yg tak betul @ tak... sbg org yg ade otak pikir2 sendiri la kan..haha..

so... after IJN, abah n ibu n my bro blk terus ke kg... my hometown kt n9... tp aku stay kt situ tunggu my bro lg satu , iaitu BOBO... hehe... die suh teman pegi shooting AC Di sini... kt shah alam... hmm.. pegi jela dr tak wat ape.. nk p ofis bosan... haha.. ( da malas ngaku jelakan...) setel situ, kami mkn di KFC... sbnrnyer aku dgn BOBO rapat sgt... dr kecik aku mmg suke ikut die... ape yg aku kerja skrg pun byk pengaruhnyer dr die...haha... so.. kami da lame tak chillout together2... die rindu kt aku katenyer... haha... ni mesti tgh problem la tu ngn kak ipar aku... asal gaduh je rindu kt aku.. tp xpela... aku pun rindu kt die.. lgpun risau, abg aku ni da semakin tak sihat dgn penyakit semput die tu.... semoga die cepat ok mcm selalu...

then BoBo anta aku kt uptwn, dr situ aku naik bus blk umah terus... huyooo... thn perut beb... mmg memulas2 tak saba nk lawat toilet...ahahaha... sampai umah sape my housemate n ajak die pg cc mlm ni... die kate ok... tp nk mandi2 n basuh baju... tp tibe2 aku terima panggilan daaa... dr teman tp mesra... hahaha... dr CD... aku lupe aku yg set this date mlm ni.... hahaha... hmmm... so, tunda dulu basuh baju, after shower aku siap2 die pun sampai... actually die tunggu gak dlm 10-15 minit..hehe... yela sape suh smpai awal..haha... mlm ni biasa2 je.. but he mention, die happy dpt jumpe aku... tp aku yg byk ckp... sbb jelas tergambar, die amat letih... but the thing is, aku bangga dgn die, dr aku kenal dlm 2 thn yg lalu, dulu die tak stabil langsung, tak kerja...n baru kecewa dlm hidup... he's dude man... hehe... but now... atas usaha keras n gunakan kepakaran yg die ade... skrg da pakai BMW 3 series lagi... aduhhhh!! jeles aku!!!... hahha... ok la...

so our dinner so simple tonite, after finish our dinner, die anta aku blk umah... sampai2 umah housemate aku pun terkejut sbb aku kuar sekejap sgt... then ape lg, ajak blk nk pg cc tak... die on... n now here i am... in CC writing n editing my blog...hgahahahah!!!

so... after all... today biasa2 aja... santai...

ok .... insyaAllah sambung lg klu ade time... daaaaaaaaaaa.... *muah*

1 comment:

Nadiah Jaapar said...

masuk IJN?? serious sag dah ke?? anyway nad doakan semuanya ok.. :D