My SouL...


Saturday, September 1, 2007

let it go....

Assalammualaikum....

2day, i wanna share with u all... this merdeka is the worse holiday for me... kenapa..? perlukah aku bagitau satu dunia yg aku masih bersedih dgn ape yg telah aku lalui... i dont think so.. but, want to share now is... bagaimana kite menangani kesedihan bile keseorangan.... well... kdg2 kita menjadi bodoh utk org yg kite sayang... ye... aku sayang... dan masih mendalam lagi perasaan ini utk die... tp... aku juga kene terima hakikat, die bukan utk aku.. dan die telah tinggal kan aku dgn perlahan2, dan kesakitan menunggu die adalah memeritkan... tp semalam aku telah menangis keseorangan dengan teruknyer... aku ingat lagi, last time aku menangis mcm tu 11 tahun yang lalu ketika aku kehilangan abg kandung tersayang - Zul-Atfi yg mesra ku panggil Be-fi... smoga rohNya dicucuri rahmat.... ok back to the story, selepas aku menangis, tibe2 aku berfikir, aku da letih dgn sume ni... dan sejurus itu terus aku hantar sms pada die, cukup sampai di sini persahabatan antara aku dan die... dan kali ini aku nekad... nekad itulah last sms aku pada die... dan telah aku jangka, die tidak membalas ape2... sedihkan...

tp dgn ape yg berlaku ini, aku juga berterima pada die sbb sume banyak menyedarkan aku ttg kehidupan... kehidupan yg penuh dgn pengalaman yg perlu kite tempuh... dan aku perlu hidup dan terus ke depan... tidak perlu lemah atas ape yg terjadi... walaupun perit, hidup perlu diteruskan... ye... die bukan utk aku... dan aku bukan utk die... dan ape yg buat...?? aku sms2 sume teman dan ajak lepak same... dan lucky, dlm kesedihan ini, Emy - my pet bro dtg menjenguk aku... n we spent time together... sbnrnyer aku da lame gak tak jumpe die.. ade gak berbulan2... die sibuk dgn kerja... but he's nice... dan die ade dan menjadi teman bercerita... thnx Emy... sayang sgt kt die...

tu pun satu yg aku realized, kite perlu seseorg mase kite sedih... sbb kite tak tau ape yg akan kite buat.. kdg2 kite jd bodoh... dan time2 bodoh tu sbnrnyer bahaya... bahaya klu otak tak berfungsi dengan betul... kalu kite sedar kelemahan kite di situ, so... better cari seseorg utk menemani atau sekurang2nyer perlu ade seseorg utk teman bercakap... dan itulah yg aku lakukan smlm... n emy the man! hehe.. thnx again dear... pastu kite pegi mkn tmpt sedap kt PJ... balik terus pg sentul... haaa... lepak with family.. umah my bro Bobo... pun satu idea yg bernas iaitu lepaking with ur own family... n try so hard to avoid thinking of who hated at the moment.. sume bergantung pada diri... dan aku..? yer, kali ni aku perlu gagah 200% utk sume ini... sbnrnyer jalan terbaik mendekati pada Nya... tp, kdg2 kite perlu sedar... jgn dek kerana kecewa sesama manusia bru ingat Tuhan... dan kerana itu, sejak aku belum kecewa pun aku telah bersedia... cume belum mencapai tahap 100% insafnya.. tp yg penting aku sedang mendekati dan memperbaiki diri yg kudus ini... dan satu lagi hobi terbaru, aku kuat membaca sekarang... byk membaca pengalaman2 org lain dan juga how to improve urself, a kinda motivated education la ... is good... ini utk menambahkan keyakinan yang da byk terbuang selama ni...

this merdeka also meants a lot to me.. selain kesedaran utk merdeka sendiri, juga byk yg berlaku dalam arini... hmmm ... ini baru namenyer "hari ini dalam sejarah..." dan aku perlu bangkit atas sejarah yg berlaku... dan yg paling penting..."let it go bebeh.."

itu saje utk hari ini... adios...amigos... ehhh.. jap... aku nk share some poetry yg bace dlm internet ni... biasa la.. frust2 ni bace poem cinta la beb..hahaha.. jiwang la plak.. hehe.. enjoy...

::LOVE IS ENOUGH::

Love is enough: though the world be a-waning,
And the woods have no voice but the voice of complaining,
Though the skies be too dark for dim eyes to discover
The gold-cups and daisies fair blooming thereunder,
Though the hills be held shadows, and the sea a dark wonder,
And this day draw a veil over all deeds passed over,
Yet their hands shall not tremble, their feet shall not falter:
The void shall not weary, the fear shall not alter
These lips and these eyes of the loved and the lover.

by William Morris (1834-96)


Time does not bring relief

Time does not bring relief; you all have lied
Who told me time would ease me of my pain!
I miss him in the weeping of the rain;
I want him at the shrinking of the tide;
The old snows melt from every mountain-side,
And last year's leaves are smoke in every lane;
But last year's bitter loving must remain
Heaped on my heart, and my old thoughts abide.
There are a hundred places where I fear
To go - so with his memory they brim.
And entering with relief some quiet place
Where never fell his foot or shone his face I say,
'There is no memory of him here!'
And so stand stricken, so remembering him.

by Edna St Vincent Millay (1892 -1950)

k la... len kali sambung... da....

1 comment:

Nadiah Jaapar said...

banyakkan bersabar kak mie..dekatkan diri dengan-NYA..insyaallah semuanya akan ok..jgn fikirkan sgt menda yg dah lepas..let it go.. :D