My SouL...


Tuesday, May 6, 2008

maaf klu terlalu pedas...!!

Assalammualaikum... arini aku dikejutkan satu warkah misteri yg dtg nya dr mane aku x pasti...
tp.. dgn kedtgan email yg x diundang ni... terungkailah misteri kehilangan seorg yg aku anggap "kakak" selama ni... Oh! man...!! aku mmg sakit ati dgn ape yg ku lihat td... Damn!! its true...

ok lah, sudah bertahun wanita ilang dr pandangan...
die ni rapat gile dgn aku + abg aku + kakak ipar ku + staff tmpt kerja...
sbb die adalah bekas awek abg angkat aku...
which is mmg lah rapat dgn kami sume...
abg angkat aku ni mmg sayang gile dgn die ni...
but tiada siapa menduga tibe2 die ilang...
menghilangkan diri... membuat abg angkat aku terus menunggu bagai penunggu!!
aku sedih sgt tgk keadaan abg angkat aku ni..
kami semua sedih die begitu... begitu setia menanti awek ni yg dh mcm biskut!!
kejap ade...ade..ade... tibe2 ..?? xde...!!!
sedar x sedar.... penantian nya menjadi bertahun lame nyer...
sampai aku naik menyampah dgn pompuan ni yg main tarik tali dgn abg angkat aku...
suruh tguu..tguu... dlm mase yg same x dtg2.. x muncul2...
die terus jd misteri... ilang x nak jumpe kami sume dah..
yg plg aku geram selama ni... aku cube menyakinkan abg angkat aku..
maybe die dah ade somebody tp x ckp... tp abg angkat aku still tggu...
die ckp blum ade bukti lagi yg menunjukkan die ade somebody else...
ok fine... abg angkat aku terus tggu laaaaa....

die ni bg la alasan study!
pindah umah! blk kg...
hp ilang susah nk contact!
tgh cr kerja... tolong jd babysitter utk abg die...
kdg2 alasan bangang2 sgt la...
ikut pada logika nyer... mmg dah lame aku x caye!!
tp aku respek abg angkat aku kerna terus percaya kt minah ni!
sbb ape??? thats u called LOVE!! fuck la!
ok... sbb respekkan abg angkat aku...
aku pun masih layan akak ni...
kdg2 kami chatting... YM...
tp biasa pompuan misteri mcm die..
aku kene tggu die yg BUZZ dulu...
pastu tibe2 kene cau ... sbb mcm2 hal..
yg pada aku... klu tgkkan dah mcm dah jd "somebody"...
die sibuk ckp , tolong jaga anak2 abg die...
tolong masakkan lunch + dinner + amik bdk2 blk sekolah!
pelik!... dlm mase yg same duk sibuk nk p interview kerja...
hmmm... dgrkan jela...

tp... tula.. kate org.. sepandai2 tupai melompat... akhirnya jatuh tersembam jgk!
last week, pada mulenya aku terima email..
isinya simple tp misteri...
mule tanye : hi ni ummi ke..? sory klu salah org...."
k, aku pun bls... sbb aku pikir, die tau name penuh aku.. eja pun UMMI...
aku pun bls simple.. tp aku ty mane dpt email aku..??
bkn semua tau.. klu x aku yg bg...
then die pun bls, betul ke UMMI ni... nak test betul2 .. takut slah...
aikkk??? bangang ke ape.. aku dah jwb betul tu.. betul la..
aku dah naik menyampah layan email mcm ni...
after that, die dah mule tanye "suke bace novel2 melayu..??"
aduhhh.. buang mase layan email mamat misteri ni...
tanye kt aku yg mmg cepat naik darah Tun Teja ni...
then aku pun bls kali yg last,...
aku ckp... klu nk tanye soalan2 yg remeh2 ni... just stop it...
aku byk keje nk buat... jgn kate aku sombong klu x bls2 lagi email ni...
agak pedas gak la.. tp berlapik lagi...
kali senyap plak.. diam je... aku tggu gak.. tp bile dah x bls tu aku pikir mesti die takut!!

tp tula, tibe2 td naik ari isnin ari 1st kerja ni...
tibe2 tgh wat kerja... YM aku on je..
tup! email die reply kembali masuk....
dlm ati nk bace ke x.. nak bace ke x...
ok la.. bace... walaupun aku mmg tengah buat sumthin' yg penting masetu...
isi kandungan die... dgn tajuk : Jawapan utk UMMI...

"a'kumsorry. maybe misteri ini lbh jelas terjwb slps sdri visit zieman.fotopages.com. anggaplh ini private n confidential hanya utk anda..xde niat untuk jatuhkan sape2 malah jauh skali untuk aibkan sesama muslim. i respect everybody involved. atas dasar sesama muslim, d harap sumer ni hanya utk sdri. tak mau sesape terluka atau dpt aib.d hrp saya x mngganggu atau mnyusah serta mendtgkan ssh/mslh pd sesape trutamanya sdri yg sdg cbuk keje."

td mase kt ofis.. aku click kt link tu...
aku tgk.. belek2.. xde plak yg aku kenal...
ape ni..?? siap aku ckp sorg2 dpn PC...
la... ape la yg die ni merepek lg..
that's it! aku tekad x bls apepe lg... ntahapapantah...
k sambung kerja kembali... dgn membiarkan email td...
tp aku x deleted... aku ni klu kemas n deleted inbox sebulan sekali..
tanpa rase prasangka la.. aku x pikir ape2 pun... sbb maybe aku x belek betul2!...
then aku balik kerja... mandi... dinner... tgk TV... then bru aku online..
k la.. layan MS dulu.. facebook... frenster...
pun check mail gak.. tp x bace pun email td...
ntah kenapa... hati aku tergerak utk belek kembali link yg mamat ni bg...
kali ni aku bukak, aku open pic2 dlm fotopages ni besar2...
HAH!! HAH!! HAH!!!....
percaya atau tidak dgn mateku sendiri...
dan aku menangis seketika... dikala hati berdengup kencang... astaga!!
mmg aku x kenal lelaki dlm pic tu..
tp aku kenal sgt pompuan dlm pic tu...
dr gamba aku bleh sifatkan, betapa penipu besarnya die selama ni...
aku menangis sbb aku bengang sgt!!!!
gamba2 dlm fotopages ni lengkap,
dr zaman anak dara die.. gamba2 kawin...
gamba2 beranak2 die..
n last gamba happy nyer die bersama suami dgn anak2 p bercuti!!
oh man!!! aku xleh terima penipuan die selama ni!!!
bengang!! bengang!! bengang!!!
klu ko bace ni pompuan yg bernama AZIHA ALIAS!!!
AKU JUST HARAP IDUP KO TKKN TENTERAM!
KO HANCURKAN HIDUP ABG AKU!!
AKU MMG HARAP KO MATI TERUS.. BKN SAJE DLM INGATAN KAMI SEMUA, MALAH MATI TERUS LENYAP DR DUNIA YG KO PERMAINKAN SELAMA NI!!
I HATE U MORE THAN ANYTHING!!!

................

No comments: