My SouL...


Friday, February 1, 2008

today should be good....

@home... 1.45am.. 1 feb '08....

Assalammualaikum....

pagi2 lagi aku dah terpacak @ hospital... nk tau ape result....
alhamdulillah... sume ok.. ape yg aku risaukan is NO sama sekali...
apepun aku dinasihatkan supaya jaga kitaran tido.. n yesss... aku tgh jaga walaupun aku masih berjaga ni.. come on... perubahan itu its take time k...
saje nk luangkan mase utk menulis... aku dah anggap ni sebagai diary...
mana tahu... ni jela satu naskah utk aku berbicara dgn dunia luar...
pada aku 'di luar sana' tiada lagi yg mau nk berborak2 ngn aku...
dlm mase ni je.. pasti ramai hati2 yg tgh bengang ngn aku...
mane yg silap, aku akui... tp pada yg tersalah anggap tu... just ignore it!


setel hal hospital, thanx doc chan... ur advice will be remind all the time..
then, tgk jam dah kul 3.30 ptg... hmmm... malas nk grak ke ofis dgn keadaan aku mcm ni...
lagipun xde siapa yg tau hal ni... biarlah ape pun diorg nk pikir...
aku tau aku benar... dan aku tau juga aku atas semua ni...
insyaAllah... mase masih ade utk aku perbetulkan semua ni...
tak perlu sms2... aku sendiri akan perjelaskan sendiri...
cume aku harap, ade yg memahami.. itu saja yg penting buat mase ni...

then aku balik umah, just layan TV...
then online... basuh baju... arrrghhh bile nk abis basuh ni...
xpe..xpe... buat mase sekarang, sabar itu lebih penting...
then aku trime sms dr 'org lame'...
minta bantuan... alamak! aku pun tgh kering ni mcm ne...
aku bkn ape.. mase kami baik dulu, die selalu tlg aku...
walaupun luke lame masih berdarah, yg baik jgn dilupekan...
apepepun, sbg manusia biasa, yg bole kite tlg setakat mampu, kite tolong...
klu dah takde.. nk wat cane...
i hope he will be fine... suurrryyyy dear...
ape pun kite yg harus teruskan hidup...
n berusaha n berikhtiar utk terus hidup....
walau rintangan melanda, kite harus sahut n terus ke depan....

aaa... aku lupe nk ckp benda ni kemarin...
aku nk ucapkan takziah ini buat insan seni yg bru je meninggalkan kite...
Arwah abg Loloq... insan seni yg cukup puitis melahirkan kate2 dlm lagu2...
aku ingat lagi, ketika hayatnya, mase tu aku lepak mase shooting film 'Man Laksa'...
aku asik gelak je tgk die... mmg die ni lawak arrr... bile on set lagi la.. jd ah lok x silap aku...
lg satu, bile die nk bla, yela die masetu last day shoot, sblm die gerak, die slm sume krew n cast..
bile die rapat pada aku, terus hulur tgn n peluk aku dr belakang... mcm da lame kenal je..
apepun, pada aku die mmg best.... sayang... Allah lebih sayangkan die.. dan die terpaksa pergi dahulu.... Al-Fatiah...

hmmm.. tula... yg kite tak jangka pun, tibe2 hilang meninggalkan kite...
nasib kite tak tau lagi...
tp ape yg aku blajar... masetu aku bru kehilangan abg tersyang,
aku blaja supaya tidak takut pada kematian...
berserah dgn ape yg ditakdirkan... kerana kalu kite takut dgn kematian,
umpama kita takut utk bertemu Dia...Allah yg Esa...
apepun, kite harus bersedia berhadapan dgn ape jua situasi...
insyaAllah... teruskan berdoa... agar aku dpt memperlengkapkan diri sblm bertemu hari terakhir ku... dan jua utk org lain... Amin...


hanya gambar hiasan dlm gamba : aniq sedang berdoa... (ehsan dr page myspace Rina)
(buat mak ayah aniq... sory pinjam gamba buat prob... sbb gamba cukup cute cukup utk membuat org lain terus insaf n nak naik aji..haha! syabas aniq..)

No comments: